Veel gestelde vragen

 

1) Hoe kan ik bestellen?
Bestellen gaat gemakkelijk en snel. Volg de volgende stappen om te bestellen:

  • Kies de gewenste container op basis van de afvalstroom en containermaat.
  • Klik op de prijs van de gekozen container. De container verschijnt nu in de winkelwagen.
  • Klik op de "Afrekenen" knop in de winkelwagen.
  • Vul factuurgegevens en het afleveradres in en klik op de knop "Bestelling afrekenen".
  • Rond de betaling af via iDeal (kies uw eigen bank).

Na het afronden van de betaling keert u terug naar de website. U ontvangt nu via e-mail een orderbevestiging en een factuur. Bewaar deze e-mail goed! U heeft deze e-mail nodig om naar het ophaalformulier te gaan, om de container weer af te laten voeren.

 

2) Hoe kan ik betalen?
Betalen kan via iDeal. Alle gangbare Nederlandse banken ondersteunen betaling via iDeal.
Dit zijn:

  • ABN AMRO
  • ASN Bank
  • Friesland Bank
  • ING
  • Knab
  • Rabobank
  • RegioBank
  • SNS Bank
  • Triodos Bank
  • Van Lanschot Bankiers

 

3) Worden afvalcontainers in heel Nederland geplaatst?
Afvalcontainers worden in heel Nederland geplaatst, met uitzondering van de eilanden.

 

4) Wanneer kan de container geleverd worden?

Besteld op Eerste plaatsingsdag Plaatsing ochtend Plaatsing middag
Maandag (voor 16:00) Dinsdag tussen 07:00 en 12:00 tussen 12:30 en 18:00
Dinsdag (voor 16:00) Woensdag tussen 07:00 en 12:00 tussen 12:30 en 18:00
Woensdag (voor 16:00) Donderdag tussen 07:00 en 12:00 tussen 12:30 en 18:00
Donderdag (voor 16:00) Vrijdag tussen 07:00 en 12:00 tussen 12:30 en 18:00
Vrijdag (voor 16:00) Zaterdag tussen 07:00 en 12:00 Geen middagplaatsing
Zaterdag Dinsdag tussen 07:00 en 12:00 tussen 12:30 en 18:00
Zondag Dinsdag tussen 07:00 en 12:00 tussen 12:30 en 18:00
* Bij zaterdagplaatsing zijn de extra kosten € 10,- inclusief BTW.

 

5) Ik heb al een spaarnelanden container staan en wil graag een nieuwe. Kan de container gewisseld?
Dat is geen probleem. Wanneer u het ophaalformulier invult kan u kiezen voor een containerwissel. Zodra u het ophaalformulier indient krijgt u de mogelijkheid dezelfde container nogmaals te bestellen. Bij het ophalen van de volle afvalcontainer zetten we vervolgens een nieuwe neer!

 

6) Mijn container is vol en kan worden afgevoerd.
Vul het ophaalformulier in om de volle container af te laten voeren. De link naar het ophaalformulier is te vinden in de bevestigingsmail die u na de bestelling heeft ontvangen.

 

7) Is het nodig aanwezig te zijn bij het plaatsen en afvoeren van de afvalcontainer?
Nee, het is niet nodig aanwezig te zijn bij het plaatsen en afvoeren van de container. Tijdens de bestelling kan u in het opmerkingenveld instructies voor de chauffeur achter laten. Houd er rekening mee dat wanneer u geen instructies achterlaat de container op inzicht van de chauffeur wordt geplaatst (zo dicht mogelijk bij het opgegeven plaatsingsadres).

 

8) Hoe lang kan de container blijven staan?
De tarieven genoemd op deze website zijn inclusief 8 weken huur. Wanneer u binnen deze 8 weken het ophaalformulier indient worden er geen extra kosten berekend. Wanneer de container langer dat 8 weken op uw adres staat, zijn de extra kosten €7,50 per week inclusief BTW.

 

9) Hoe hoog mag de container worden beladen?
De container mag in verband met de veiligheid van de chauffeur en het verkeer maximaal 20 cm boven de rand worden gevuld. Wanneer de container te hoog is beladen kunnen wij de veiligheid niet garanderen en is het niet mogelijk de container af te voeren. In dat geval worden loze ritkosten in rekening gebracht.

 

10) Welk afval is (niet) toegestaan in mijn afvalcontainer?
De toegestane en niet-toegestane afvalstoffen worden op iedere afvalstroompagina genoemd.
Kies hieronder een afvalstroom om direct te zien welk afval er binnen de betreffende afvalstroom mag worden aangeboden.

 

11) Mijn container is niet volgens afspraak geleverd. Wat nu?
Excuses voor de vertraging. Neem contact op via ons telefoonnummer 072-7514070 of via het contactformulier.

 

12) Wat is de procedure wanneer er niet toegestaan afval in de container zit?
Wanneer er niet toegestaan afval in een container wordt aangeboden, wordt de container verwerkt op basis van het aangeboden afval. Bijvoorbeeld: u heeft een houtcontainer gehuurd maar gooit daar ook puin in. De container wordt verwerkt als een (duurdere) bouwafval container. U ontvangt een aanvullend factuur voor het verschil in prijs tussen een hout- en bouwafval container.
Let op! Sommige afvalstoffen - zoals asbestgelijkende en asbesthoudende afvalstoffen - mogen nooit in een container worden aangeboden. Als achteraf toch asbestgelijkend of asbesthoudend materiaal wordt geconstateerd, wordt de gehele inhoud alszijnde asbest verwerkt. Hier zijn hoge kosten aan verbonden.

 

13) Word ik voor plaatsing gebeld?
U wordt niet standaard gebeld, maar dit is wel mogelijk. Wanneer u voor plaatsing gebeld wilt worden, verzoeken wij u dit te vermelden in het "opmerkingen" veld tijdens het plaatsen van een bestelling.

 

14) Kan ik de container ook op zaterdag laten plaatsen?
Ja, plaatsing op zaterdag is mogelijk. U kan zaterdagplaatsing aangeven tijdens het afronden van de bestelling. Containers worden enkel in de ochtend geplaatst (tussen 07:00-12:00) en de extra kosten voor zaterdagplaatsing bedragen €10,00 inclusief BTW.

 

15) Mijn vraag staat er niet bij.
Neem in dat geval contact op via het contactformulier of bel naar 072-7514070.